EGD - 1. letnik

MOJ DOMAČI KRAJ

2. projekt 1. b razreda

V ponedeljek 10. 1. 2011 smo dijaki 1.b razreda predstavljali svoj 2. projekt z naslovom “Moj domači kraj”. Skupaj smo se lahko prepričali, da dijaki prihajamo iz zelo zanimivih krajev. Vsak dijak (lahko smo sodelovali tudi v parih) je svoj kraj predstavil skozi različne predmete oz. module. Na predstavitev so bili vabljeni tudi mentorji, ki so nas usmerjali pri našem delu. Led je prebila 1. skupina, ki je svojo projektno nalogo izdelala v angleškem jeziku. Druga skupina je svoj kraj opisala v nemščini, ki je naš drugi tuji jezik. Od tujih jezikov pa smo se selili k matematiki in zgodovini. Videli smo, da lahko kraje opišeš tudi sistematično, zgodovinsko pa je tako vsak kraj bogat! Sledili sta dve zanimivi predstavitvi krajev skozi gastronomijo in prehrano. Izvedeli smo, da lahko tudi v manjših krajih peljemo svoje goste v kakšno dobro gostilno, če že restavracije nimajo. Od hrane pa smo se preselili k ekonomiji. Ampak, kjer je ekonomija, mora biti tudi vir zaslužka, zato je modul TVS ravno pravšnji za te stvari. Kako bi majhen turistično nerazvit kraj povezali z eno izmed glavnih turističnih destinacij v Sloveniji? To sta nam na primeru pokazala sošolca. Če pa želiš delati v turizmu, se moraš tudi dobro orientirati, za orientacijo pa potrebuješ nekaj znanja iz geografije, kar je pokazala naslednja skupina. Na koncu pa je sledila še predstavitev kraja skozi šport. Po vsaki predstavitvi je mentor povedal svoje mnenje o delu dijakov.

Predstavitve so bile zanimive in izvedeli smo veliko novega o krajih, iz katerih prihajajo naši sošolci.

 

Sara Rogel, 1. b in mentorica Melanija Hace, prof.

2.projekt 1.b razreda - Moj domači kraj

V ponedeljek 10.1.2011 smo dijaki 1.b razreda predstavljali svoj 2. projekt z naslovom “Moj domači kraj”, .

Skupaj smo se lahko prepričali, da dijaki prihajamo iz zelo zanimivih krajev.

Vsak dijak (lahko smo sodelovali tudi v parih) je svoj kraj predstavil skozi različne predmete oz. module.

Na predstavitev so bili vabljeni tudi mentorji, ki so nas usmerjali pri našem delu.

Led je prebila 1. skupina, ki je svojo projektno nalogo izdelala v angleškem

jeziku. Druga skupina je svoj kraj opisala v nemščini, ki je naš drugi tuji jezik. Od tujih

jezikov pa smo se selili k matematiki in zgodovini. Videli smo, da lahko kraje opišeš tudi

sistematično, zgodovinsko pa je tako vsak kraj bogat! Sledili sta dve zanimivi predstavitvi krajev skozi gastronomijo in prehrano. Izvedeli smo, da lahko tudi v manjših krajih

peljemo svoje goste v kakšno dobro gostilno, če že restavracije nimajo. Od hrane pa smo

se preselili k ekonomiji. Ampak, kjer je ekonomija, mora biti tudi vir zaslužka, zato je modul

TVS ravno pravšnji za te stvari. Kako bi majhen turistično nerazvit kraj povezali z eno izmed

glavnih turističnih destinacij v Sloveniji

2.projekt 1.b razreda - Moj domači kraj

 

V ponedeljek 10.1.2011 smo dijaki 1.b razreda predstavljali svoj 2. projekt z naslovom “Moj domači kraj”, .

Skupaj smo se lahko prepričali, da dijaki prihajamo iz zelo zanimivih krajev.

Vsak dijak (lahko smo sodelovali tudi v parih) je svoj kraj predstavil skozi različne predmete oz. module.

Na predstavitev so bili vabljeni tudi mentorji, ki so nas usmerjali pri našem delu.

Led je prebila 1. skupina, ki je svojo projektno nalogo izdelala v angleškem

jeziku. Druga skupina je svoj kraj opisala v nemščini, ki je naš drugi tuji jezik. Od tujih

jezikov pa smo se selili k matematiki in zgodovini. Videli smo, da lahko kraje opišeš tudi

sistematično, zgodovinsko pa je tako vsak kraj bogat! Sledili sta dve zanimivi predstavitvi krajev skozi gastronomijo in prehrano. Izvedeli smo, da lahko tudi v manjših krajih

peljemo svoje goste v kakšno dobro gostilno, če že restavracije nimajo. Od hrane pa smo

se preselili k ekonomiji. Ampak, kjer je ekonomija, mora biti tudi vir zaslužka, zato je modul

TVS ravno pravšnji za te stvari. Kako bi majhen turistično nerazvit kraj povezali z eno izmed

glavnih turističnih destinacij v Sloveniji? To sta nam na primeru pokazala sošolca. Če pa želiš

delati v turizmu, se moraš tudi dobro orientirati, za orientacijo pa potrebuješ nekaj znanja iz

geografije, kar je pokazala naslednja skupina. Na koncu pa je sledila še predstavitev kraja skozi šport.

Po vsaki predstavitvi je mentor povedal svoje mnenje o delu dijakov.

Predstavitve so bile zanimive in izvedeli smo veliko novega o krajih, iz katerih prihajajo naši sošolci..

 

Sara Rogel, 1.b in mentorica Melanija Hace,prof.

? To sta nam na primeru pokazala sošolca. Če pa želiš

delati v turizmu, se moraš tudi dobro orientirati, za orientacijo pa potrebuješ nekaj znanja iz

geografije, kar je pokazala naslednja skupina. Na koncu pa je sledila še predstavitev kraja skozi šport.

Po vsaki predstavitvi je mentor povedal svoje mnenje o delu dijakov.

Predstavitve so bile zanimive in izvedeli smo veliko novega o krajih, iz katerih prihajajo naši sošolci..

Sara Rogel, 1.b in mentorica Melanija Hace,prof.

EVALVACIJA 1. PROJEKTA 1. LETNIKA EGD

Pri 1. projektu 1. b z naslovom »Jaz in moj domači kraj« je sodelovalo 9 mentorjev in vsi dijaki. S projektom smo pričeli sredi meseca novembra in ga s predstavitvijo zaključili konec meseca decembra. Ta projekt je bil sestavljen iz dveh delov: vsi dijaki so sebe oz. svoj domači kraj predstavili pri slovenščini, poleg tega pa so si izbrali še drugi predmet, kjer so napravili še drugo predstavitev. Veljalo je namreč pravilo, da mora vsak napraviti dve različni predstavitvi pri dveh predmetih.

Dijaki so skozi delo spoznavali in usvajali vse faze projektnega učnega dela, čeprav zadnja faza (predstavitev) tokrat ni bila sestavni del ocene. Prav tako pa naj bi dijaki v tem projektom usvojili korektno delo z različnimi viri.

Mentorji so po projektu le-tega evalvirali najprej z dijaki, kasneje pa smo se sestali samo mentorji in rešili marsikakšno dilemo. Ugotovili smo, da so dijaki najmanj resno jemali prvi predmet – SLO – saj jih tretjina svojega izdelka sploh ni oddala. S takim pojavom smo se srečali prvič, zato smo bili še kako presenečeni, saj so ocene, pridobljene pri projektih, enakovredne vsem ostalim. Mentorji drugih predmetov so bili z delom dijakov večinoma zadovoljni, saj je bilo veliko samoiniciativnih in samostojnih pri delu. Večina se je držala dogovorjenih rokov in aktivno sodelovala z mentorji. Večja pomanjkljivost je bila še vedno raba virov, saj so bili nekateri pri tem površni in nedosledni.

Za predstavitev svojega projekta so imeli dijaki na voljo tri minute, ki smo se jih strogo držali, da so dijaki dobili občutek, da je treba biti jedrnat, nazoren in zanimiv. Tudi to je večina upoštevala in prosto predstavila sebe ali svoj domači kraj. Nastalo je tudi nekaj zanimivih izdelkov, ki smo jih tudi razstavili.

Menim, da smo s tem projektom prebili led v pravem pomenu, saj je večina dijakov dosegla zastavljena cilja in bila s svojim delom zadovoljna.

vodja projekta EGD:

mag. Natali Borinc

Strokovna ekskurzija

Končno je prišel težko pričakovani 15. april 2010 in 1.b se je ob pol osmi uri odpravil proti Radovljici. Ker nismo hoteli, da bi nam bilo na avtobusu dolgčas, smo se odločili, da ga popestrimo tako, da smo predstavili kraje, skozi katere smo se peljali. Bilo je sedem skupin po tri ali štiri učence in vsaka izmed njih si je zbrala svoj kraj.

Začeli smo z mestom, ki je zraven mesta Žalec. Mimo teče reka Savinja, ima pa tudi znano rimsko nekropolo. To je mesto Šempter. Prva skupina se je odrezala super, sledile so še ostale. Druga skupina nam je zelo dobro predstavila Trojane (vsi hkrati smo si zelo zaželeli krofe), tretja Ljubljano, četrta Brnik. Vse je bilo zelo zanimivo poslušati.
In kaj kmalu se že peljali mimo našega glavnega mesta z bogato kulturno, naravno in tehnično dediščino. Tu lahko najdemo od najstarejših arkeoloških najdb do srednjeveških ostankov, arhitekturne dediščine Jožeta Plečnika in spomenikov dr. Francetu Prešernu.
Bili smo bližje in bližje do našega cilja, vendar je bila pred Radovljico še kratka predstavitev Bleda (eno najlepših alpskih letovišč, značilno po blagem, zdravilnem podnebju in termalni jezerski vodi) in seveda ni manjkal opis Blejskega jezera (30m globoko, 2100m dolgo, 1350m široko jezero).
Zadnja skupina nas je seznanila z Radovljico in njenimi posebnostmi: Grajski dvor, Gabrov drevored, rojstna hiša Antona Tomaža Linharta, Lectarjeva delavnica, Mestni muzej, čebelarski muzej, knjižnica Antona Tomaža Linharta v Šarčevi vili, letno kopališče, zdravstveni dom, lekarna…
Predstavitev se je zaključila, avtobus se je ustavil in prispeli smo na težko pričakovani cilj. Radovljica!

Zapeljali smo se do Srednje gostinsko-turistične šole v Radovljici, kjer so nas toplo sprejeli dijaki in profesorji šole. Najprej smo se spoznali z dopisovalci ter z njimi navezali nove stike. Srečali pa smo se tudi z vodnico četrtega letnika, ki nas je kasneje vodila po Radovljici in Bledu. Ob klepetu z vrstniki so nas tudi pogostili. Po kratkem klepetu smo se odpravili na ogled Radovljice in si v živo ogledali vse prej omenjene znamenitosti. Najprej smo si ogledali Lectarjevo hišo, ki je obenem tudi muzej. Tam so nam na kratko predstavili zgodovino Lectarjevih src, kako sploh nastajajo te slaščice. Ogledali smo si tudi Sivčevo hišo, sramotilni steber, farno cerkev, Galerijo Kašča in poslušali anekdoto o Babjem zobu. Sredi Radovljice stoji vodnjak, ki je posvečen Justini Hočevar. Bila je uspešna podjetnica, ki je vse svoje premoženje zapustila kraju Radovljica. V baročnem parku so posajena eksotična drevesa. Sledil  je sprehod mimo tržnice, avtobusne postaje, upravne enote Radovljica, Linhartove dvorane in knjižnice. Nato smo se odpravili nazaj na šolo, kjer smo si jo na hitro tudi ogledali in ugotovili, da pri njih v telovadnici redno trenira ekipa ACH Volley Bled.

Sledila je vožnja z avtobusom do Bleda. Najprej smo se ustavili na TIC-u Triglavskega narodnega parka, ki se imenuje Triglavska roža. Obnovili smo naše geografsko znanje o narodnem parku, na strehi pa nas je navdušil pravi astronomski observatorij z velikim teleskopom. Po ogledu smo peš nadaljevali pot proti blejskemu jezeru. Višek naše ekskurzije je bil ogled Grand hotela Toplice s petimi zvezdicami. Ob obisku so nas toplo presenetili, kajti bili smo postreženi z blejsko kremno rezino in sokom. Nato smo si spoznali, kako deluje hotel visoke kategorije, kakšne so tipične sobe in seveda predsedniški apartma. Na koncu so nas popeljali še v wellness center. Po nepozabnem ogledu pa smo imeli tudi eno uro prostega časa.

Ker smo zelo sladkosnedi, smo se na poti proti Celju ustavili tudi v Gorenjkini trgovini v Lescah ter na Trojanah, kjer smo si lahko kupili krofe. Na avtobusu je sledil še povzetek in ocenitev naše ekskurzije.

Preživeli smo lep sončen dan, ki nam bo zagotovo ostal v lepem spominu.

Nina Guček in Tina Šmit, 1.B

Razredničarka 1.b:

Ksenija Keršič Gaal, prof.

2. projekt: Vodenje po Celju

Dijaki 1.b – EGD oddelka so uspešno izvedli še 2. projekt v tem šolskem letu. Naslov projekta je bil Vodenje po Celju. Prva izvedba je potekala v četrtek, 13. 5. 2010, ob 17. uri.  Dijaki so pridno delovali v skupinah pod budnim očesom svojih mentorjev na različnih lokacijah v Celju:

  1. Glavni trg – mentorica prof. Ingrid Slapnik
  2. Slomškov trg – mentorica prof. Melanija Hace
  3. Savinjsko nabrežje in Muzejski trg – mentorica prof. Lidija Oblak
  4. Trg Celjskih knezov -  mentor prof. Andrej Voh
  5. Prešernova ulica in Muzej novejše zgodovine – mentorica prof. Lidija Tolič Vidrgar

Za izvedbo tako zahtevnega in obsežbega projekta pa je bilo potrebno pripraviti še:

  1. logistiko (sprejem staršev, predstavitev projekta) – mentorica prof. Metka Mestnik
  2. foto tim, izdelava vabil – mentorica prof. Tatjana Goršek
  3. vodenje od ene do druge skupine – mentorica prof. Vida Lončarič

Predstavitev na posameznih točkah je potekala največ deset minut. Celotno vodenje je potekalo kar dve uri. Čeprav nam vreme ni bilo najbolj naklonjeno, so bili dijaki in starši nad projektom navdušeni. Kako je zadeva potekala, pa si lahko ogledate našo galerijo.

Ksenija Keršič Gaal, prof.